Utställning
7/06-2025
I Uppsala gick det riktigt bra för våra katter! 🌟
Stella tog sina sista certifikat och kan nu titulera sig Internationell Champion! Hon var dessutom uppe för nominering hos en av domarna – så roligt!
Elton fick sitt sista CAC och blev därmed Champion. Han tog också sitt första CACIB och blev NOM av båda domarna. I den första panelen fick han inga röster, men i den andra panelen fick han 2 av 4 – där utslagsrösten gick till katten som senare blev BIS.
Nu väntar en längre paus med fokus på kommande kattungar, men vi hoppas kunna ställa ut igen i december – då troligen bara med Elton
10-11/05-2025
I Hofors fick både Stella och Elton sina certifikat båda dagarna. Elton var uppe för nominering på lördagen, men det räckte tyvärr inte hela vägen denna gång. Han fick dock strålande kritik för sin presentation och typ! På söndagen var domarens kommentar att han var något för mörk i färgen så det tog tyvärr stop.
Stella fick också sina cert båda dagarna, men var inte uppe för NOM. Det berodde på hennes kondition, vilket är fullt förståeligt just då. Vi är ändå väldigt stolta över båda våra katter.
13/04-2025
Det var en spännande dag på Stockholms kattutställning! Den här gången hade vi bara med oss Elton och Stella – och tur var väl det, för det var en intensiv dag med mycket att hålla koll på.
På utställning A fick båda sina cert och var dessutom uppe för nominering, men den här gången räckte det inte hela vägen till panelen.
På utställning B gick det ännu bättre – båda fick sina cert och kan nu titulera sig som Champion och Junior Champion! Båda blev även NOM, vilket vi såklart är otroligt stolta över. Elton knep till och med en röst i panelen, men det räckte tyvärr inte riktigt hela vägen den här gången.
Nu laddar vi om inför Hofors, där Elton går som vuxen för första gången och Stella tävlar i klass 7. Så spännande!
05/01-2025
Vi har nu varit på vår första utställning, och det gick verkligen strålande! Extra bra gick det för Elton, som tog BIS bland juniorhanarna. Självklart blev vi extra stolta! Även Stella och Signe gick vidare till NOM, men det räckte tyvärr inte hela vägen till panel. Däremot fick alla sina certifikat.
Nu siktar vi framåt mot april, då vi hoppas att Stella blir Champion och att Elton tar sin JCH-titel. Signe får däremot stanna hemma och vänta på sitt första löp.
Vi har även lite spännande planer för sommaren, men efter det planerar vi kattungar – vilket betyder en paus från utställningar ett tag!
